dimg/yazi/20918239222354831320arka-park-lambasi-yanmiyor.jpg

Stop lambaları her araçta çok önemli bir güvenlik özelliğidir. Gece, alacakaranlık saatlerinde veya yağmur ve kar gibi kötü havalarda araç sürerken gereklidir.

Stop lambalarının amacı arabanızın arkasını aydınlatmaktır. Genellikle farlarınızı da açan düğmeyi çevirdiğinizde yanarlar. Yeni modellerin çoğunda, ortam parlaklığında bir düşüş algıladığında onları açan otomatik bir sensörde bulunur.

Bir arabadaki diğer her parça gibi, arka lambalar da çalışmayı durdurarak büyük bir güvenlik sorununa neden olabilir. Bu, arkadaki ışık olmadığından aracınızı göremeyen yoldaki diğer sürücüler için oldukça tehlikelidir.

 

# 1 - Park Lambası Sigortası

Arka lambaların yanmaması durumunda ilk kontrol edilmesi gereken sigortadır. Sigorta temel olarak içinden geçen akım çok yüksek olduğunda kırılmak üzere tasarlanmış plastik bir kabın içindeki metal bir banttır. Bu, elektrik sisteminin diğer parçalarının zarar görmesini önler.

Arabada sigorta içeren genellikle iki alan vardır. Her sigorta farklı bir elektrikli bileşeni kontrol eder ve sigortalarına erişmek için çıkardığınız kapakta işleri listelenmelidir.

# 2 - Kalitesiz Park Lambası Ampulleri

Kaputun altındaki ve kabinin içindeki sigortalar iyi durumdaysa, bakılacak bir sonraki suçlu, arka lamba ampullerinin kendisidir. Bu, genellikle arka lamba kapağının çıkarılmasını içerir, ancak bazı otomobillerde, ampulün merceğe erişip bükebildiği bir erişim paneli bulunur.

Kötü bir ampulü tanımlamanın en iyi yolu, fişini prize takmak ve filamanı yakından incelemek. Filaman, aydınlatmayı oluşturan ampulün içindeki teldir. Kırık bir filaman aydınlatma olmaması anlamına gelir ve bunu yeni bir ampulle değiştirmeniz gerekecektir.

Ampulü zaten yenisiyle değiştirdim ve hala çalışmıyor mu? Okumaya devam edin.

# 3 - Soket Arızası

Bazen ampulün takıldığı soket arıza çıkarabilir. Genelde buna korozyon neden olur ve bu da nemin sokete girmesinden dolayı olur. Bununla birlikte, arkadaki tellerin zayıf bağlantısı nedeniyle de olabilir. Açık kontrol etmeniz gerekmektedir.

# 4 - Aşınmış Kablolama

Sokete ulaşan elektrik akımı yoksa ve sigortalar iyi bir şekilde kontrol edilmişse, hat boyunca bir yerde hasar görmüş veya kopmuş bir tel olması çok muhtemeldir. Bu noktada, bir kablo şeması edinmeniz ve kuyruk lambası devresi boyunca kabloları kırık kablolar veya çatlak izolasyon için görsel olarak denetlemeniz gerekir.

# 5 - Kontrol Anahtarı Arızası

Stop lambalarının açılmamasının bir başka nedeni de onları kontrol eden anahtardır. Kumanda panelindeki far lambası da başarısız olabilir ve her şeyin iyi olup olmadığını kontrol ediniz.

Normalde, bu düğme farları, arka lambaları ve park lambalarını açar. Arka lamba devresinin diğer tüm parçaları düzgün çalışıyorsa, bu anahtarın arızalanması mümkündür. Bu, göstergeden çıkarılabilir ve hata olduğunu doğrulamak için bir multimetre ile de kontrol edilebilir.


Sende Birşeyler De!

Success/Error Message Goes Here
Yukarı