# 1 - Hararet Göstergesinin Yükselmesi
Normalde radyatör motorun aşırı ısınmasını önlediğinden, motor aşırı ısınmaya başlarsa radyatörde bir sorun olduğunu anlarız. Hararet göstergesinin normalden yüksek olup olmadığını veya iğnenin “kırmızı” bölgede olup olmadığını görmek için sıcaklık göstergesini arada bir takip etmek gerekir. Bazı yeni nesillerde bu dijital oluyor ve ısı yükseldiğinde sürücüyü otomatik uyarabiliyor.
# 2 - Soğutucu Sızıntıları
Radyatörde ciddi pas birikmesinden dolayı tıkanması durumunda zamanla üzerlerinde küçük delikler veya çatlaklar oluşabiliyor. Bu olduğunda, garaj zeminde veya araba yolunda küçük miktarlarda soğutma suyu görebilirsiniz. Bu yüzden radyötörünüzü temizlemelisiniz. (Bu temizliğide nasıl yapacağınızı sitemizde açıkladım.)
# 3 - Sıvı Renk Değişikliği
Araç soğutma suyu, parlak yeşil veya sarı renkte bazen kırmızı veya pembe çeşitleri var. Önemli olan ise bu renklerde kalmalı ve motor içindeki radyatör ve soğutma suyu geçişlerinde serbestçe akmalıdır. Zamanla, iç birikintiler ya da hatta çamur bile oluşur ve soğutucuyu kirletebilir. Bu onu paslı bir renge veya hatta yağ rengine dönüştürür. Bu rengi kontrol etmek, genelde soğutucunun durumunu öğrenmenin en kolay yolu diyebiliriz.
# 4 - Dış Radyatör Kanatçıklarının Kir, Böcek ya da Yaprak ile Engellenmesi
Bu tüpler kir, böcek, yaprak veya başka maddeler tarafından tıkanırsa, soğutucu akışkanın ihtiyaç duyduğu kadar soğumasına izin verilmez ve hava akımı engellenir. Çoğu otomobilde, radyatörün önünü tıkayabilecek herhangi bir döküntüyü yıkamak için bir bahçe hortumu ve püskürtme başlığı kullanmak için genellikle yeterli erişim vardır (yine de plastik bir ya da iki kapağı çıkarmanız gerekebilir).
# 5 - Radyatörde Bükülmüş veya Hasarlı Kanatçıklar
Bu kanatçıklar son derece hassastır ve sürüş sırasında onlara isabet eden küçük bir çakıl parçası zarar verebilir.
Yazıyı okumak için buraya tıklayabilirsiniz.
2019-09-26Yazıyı okumak için buraya tıklayabilirsiniz.
2019-09-04