Bir aracın diferansiyel (ön (FWD), arka (RWD) veya her ikisi de (AWD)), dingil (ler) e güç aktarılmasına yardımcı olur ve her bir tekerleğin dönme hızını düzenler. Aktarma organlarının diğer tüm bileşenleri gibi, zaman içinde bunlardada farklı problemler ortaya çıkabilir.
Sorunlar, bir contayı değiştirmekten naşlayıp tamamen yeniden inşaa veya değiştirmeye kadar herhangi bir şey olabileceğinden, diferansiyel onarım maliyetleri büyük ölçüde değişebilir.
Ortalama Diferansiyel Onarım Maliyeti
Ön ve arka diferansiyellerin tamir maliyetleri, ihtiyaç duyulan tamirlere bağlı olarak değişecektir. Bazen sadece boşlukları ayarlamak veya diferansiyelin yağ keçesini değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. Bunlar, aracınızın markasına ve modeline bağlı olarak, 700 ila 2000 lira arasında değişen , hafif onarım işleridir .
Ancak, ayrıştırma işleminin sökülmesini veya elden geçirilmesini gerektiren daha kapsamlı bir hasarınız varsa, onarım masraflarında yaklaşık 2000 ila 4000 lira arasında bir miktar bırakacaksınız demektir . Ancak, bu maliyetler sadece arkadan çekişli (FR) araçlar içindir.
Önden çekişli (FF) tipinde ön motorlu bir araç kullanıyorsanız, farklı tamir masraflarınız olacak ve muhtemelen daha pahalı olacaktır çünkü ilk önce transaks aşağı çekilmeli ve sökülmelidir.